foLLOweRs

weLcome yaa to my OFFICIAL BLOG ^^,

25 June 2012

✿ kau MAHA MELIHAT ✿

Views

Adakalanya Dia sedang menguji tanpa kita sedari, maka Dia anugerahkan akal untuk kita berfikir untuk memilih jalan yang terbaik.

Adakalanya Dia mengambil sebelum Dia memberitahu kita kerana Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita.


Kehidupan kita tak akan lengkap,tak akan bahagia dan tak akan smpurna tanpa kehadiran orang lain untuk menasihati kita.Tanpa nasihat dan menasihati sesama kita, kehidupan kita akan huru-hara dan hala tuju kita entah ke mana.Bila kita sedang 'kosong' mencari arah tuju, bukankah kita memerlukan seseorang untuk mendengar luahan dan memberi nasihat kepada kita.ALLAH swt melatih kesabaran dalam setiap kesakitan yang kita alami.ALLAH duga kita dgn pelbagai dugaan bukan kerana Dia mahu menyusahkan kita,tetapi Dia ingin mengetuk hati kita yg tidak pernah puas mengejar dunia.

ALLAH memberikan apa yang KITA PERLU, bukannya kita MAHU kerana SESUNGGUHNYA DIA Maha Mengetahui.Dalam hidup, apapun yang terjadi, jangan kita sesali. Hal yang baik adalah kenangan indah, dan hal buruk adalah pelajaran berharga.

Alhamdulillah DIA hadiahkn kamu wahai teman, Itu TANDAnya Allah tu Maha Pengasih Dan Maha Penyayang..bila kita lakukan ksilapan, ALLAH akan hadirkan kita TEMAN, Untuk memberi TEGURan, Untuk bawa ke jalan yang TERANG Jalan yg diREDHAi dan ada jalan pulang..CariLah SAHABAT yang dapat menUnjukkanmu jaLan ke SYURGA.... jadiLah SAHABAT yang hadirnya dinantikan dan kepergiannya menimbULkan keRINDUan,
SAHABAT SEJATI pendOrong Impian , SAHABAT yg berhati MULIA membaWa kita ke jaLan ALLAH.


Ketika cinta datang MENYAPAMU, jangan kagum dengan indahnya ia tetapi LIHATLAH apakah cinta itu akn membuatmu SEMAKIN DEKAT kepada Allah atau tidak.Jika fitrah itu dibawa dengan aliran yang betul, ia mulia.. Jika dialir dengan aliran yang salah, ia hina..


sesuatu perJALANan pasti ada DESTINASInya.. ingatlah, destinasi SUNGAI ialah ke LAUT, dan destinasi MANUSIA ialah kepada PENCIPTAnya.

Hidup adalah proses, Hidup adalah belajar. Tanpa ada batas umur, Tanpa ada kata tua.

JATUH berdiri lagi, KALAH mencuba lagi, GAGAL bangkit lagi, 
Sampai Allah memanggil: "Waktunya untuk kita PULANG"

JAGA DIRI  JAGA IMAN  JAGA HATI


Untuk mendidik jiwa,ingatlah mati. 
"Qullu nafsin za iqatul maut.." 
(sesungguhnya setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati)



maceh , sudi bace - -'

No comments: